Publicēts: 24.02.2025.

Finanšu pakalpojumi ir tautsaimniecības asinsrite, tāpēc viena no Latvijas Bankas darba prioritātēm ir pieejami un droši finanšu pakalpojumi par saprātīgu cenu. Lai gan kontu neatvēršana, sadarbības izbeigšana un darījumu ilgstoša neizpilde vairs nav sistēmiska Latvijas finanšu nozares problēma, konstatēti atsevišķi gadījumi, kad komercbanku esošajiem vai potenciālajiem klientiem neizdodas vienoties par sadarbību, vai arī tā ir apgrūtināta. Šajās situācijās Latvijas Banka piedāvā izmantot tās vadītu mediācijas procesu. Latvijas Banka objektīvi izvērtēs abu pušu nostāju un argumentus un piedāvās normatīvo aktu prasībām un labajai praksei atbilstošu situācijas risinājumu.

Latvijas Bankas prezidenta vietniece Santa Purgaile uzsver:
"Ļoti novērtējam katru gadījumu, kad klienti vēršas pie Latvijas Bankas un izmanto mediācijas iespēju. Tas mums ļauj iesaistīties un palīdz izprast tos jautājumus, par kuriem banku un klientu pusē ir domstarpības. Pieredze rāda, ka vairākumā gadījumu ir iespējams rast risinājumu. Tas ir nozīmīgi konkrētajā gadījumā, taču vēl svarīgāk – plašākā mērogā, jo Latvijas Banka sniedz norādījumus un skaidrojumus pārējām komercbankām. Vienlaikus tas ir pamats vērtēt regulējuma piemērošanu praksē un nepilnību gadījumā to koriģēt vai konstatēt cita veida risināmos jautājumus."

Iedzīvotāju un uzņēmumu ērtībai Latvijas Bankas tīmekļvietnē izveidota vienkāršota mediācijas pieteikuma veidne.

Citi jaunumi

11.04.2025.

Latvijas Bankas maksājumu sistēmai EKS pievienojies pirmais nebanku maksājumu pakalpojumu sniedzējs

Latvijas Bankas izveidotajai un uzturētajai maksājumu sistēmai...
11.04.2025.

Ilgtspējas regulējuma prasības finanšu tirgus dalībniekiem

No 2021. gada 10. marta uzsākot piemērot regulējumu par...
09.04.2025.

Ilgtspējas brokastīs diskutē par ESG datiem

8. aprīlī norisinājās Latvijas Bankas organizētā ilgtspējas...
08.04.2025.

Plašākas iespējas Eiropai – lielāka stratēģiskā autonomija ar digitālo eiro

ECB Valdes locekļa Pjēro Čipollones (Piero Cipollone) ievadruna...
03.04.2025.

2024. gadā būtiski pieaudzis ar elektronisko naudu veikto maksājumu apmērs

2024. gada beigās Latvijā darbojās 8 elektroniskās naudas...
02.04.2025.

Latvijas Banka izsniedz AS "Sincera Insurance" apdrošināšanas licences

Latvijas Bankas Uzraudzības komiteja 2. aprīlī pieņēma lēmumu...
02.04.2025.

Ziemeļvalstu un Baltijas valstu sadarbības grupa (NB8) publicē pārskatu par vērienīga un sarežģīta finanšu krīzes vingrinājuma veiksmīgu īstenošanu

Ziemeļvalstu un Baltijas valstu stabilitātes grupa (NBSG)...
01.04.2025.

2024. gadā par trešdaļu samazinājusies viltoto naudaszīmju vērtība

Latvijā 2024. gadā konstatētas 1304 viltotas eiro...
01.04.2025.

Obligāta maksājuma saņēmēja verifikācija: nākamais solis drošības uzlabošanai

Laikā, kad digitālie maksājumi ir ikdiena, to drošība un...
01.04.2025.

Digitālā eiro projekts: aktualitātes un sabiedrības uzskati

Pēdējā laika ģeopolitiskie notikumi ir vēl vairāk...
31.03.2025.

Dabas tēmai veltītas kolekcijas monētas dizaina atklātā konkursa rezultāti

Noslēdzies Latvijas Bankas izsludinātais dabas tēmai veltītas...
31.03.2025.

"Maksājumu radars": Bezskaidrās naudas maksājumi Latvijā sasnieguši vēsturiski augstāko īpatsvaru

Bezskaidrās un skaidrās naudas maksājumu attiecība Latvijā...