Publicēts: 11.02.2025.

Lai nodrošinātu kredītiestāžu klientu – juridisku un fizisku personu – interešu aizstāvību situācijās, kurās līdzšinējās sarunas nav sniegušas samērīgu un konstruktīvu risinājumu, Latvijas Banka piedāvā uz vienošanos vērstu sarunu procesu – mediāciju.

Tas ir brīvprātīgas sadarbības process, kurā puses cenšas panākt savstarpēji pieņemamu vienošanos savu domstarpību risināšanai ar neitrālas un objektīvas trešās personas – Latvijas Bankas – iesaisti.

Mediācija ir pieejama visiem Latvijā reģistrēto kredītiestāžu un ārvalstu kredītiestāžu filiāļu klientiem neatkarīgi no darbības veida.

Tā ir piemērota situācijās, kad ir izveidojušies sarežģījumi klienta attiecībās ar kredītiestādi un tas ierobežo finanšu pakalpojumu apjomu vai klāstu. Mediāciju iesakām izmantot arī situācijās, kad klientu neapmierina kredītiestādes komunikācija vai klientu apkalpošana, jo tā ietekmē finanšu pakalpojumu pieejamību.

Trīspusēju sarunu uzsākšana ir iespējama visos gadījumos, kad domstarpībās iesaistītās puses ir ieinteresētas atrisināt strīdīgos jautājumus un ar Latvijas Bankas starpniecību piekrīt sadarbības procesam brīvprātīgi. Mediācija ir piemērota dažādu jautājumu risināšanā, tostarp tādu, kas ir saistīti ar kreditēšanu, cenu politiku, klientu izpēti un darījumu uzraudzību.

Sekmīgu sarunu rezultātā iespējama vienošanās starp klientu un kredītiestādi par abām pusēm pieņemamiem risinājumiem un turpmākās sadarbības virzieniem arī sarežģītās situācijās.

Mediāciju un konsultācijas Latvijas Banka sniedz bez maksas.

Pieteikumu mediācijas procesam var iesniegt Latvijas Bankas e-adresē vai aizpildot veidni.